هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر امروز آغاز خواهد شد و استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران به مصاف قعرنشین‌های لیگ خواهند رفت.

فوتبال

استقلال ساعت 15 امروز در ورزشگاه حافظیه میهمان فجر سپاسی شیراز خواهد بود. آبی‌های تهران که با ارائه یک بازی ضعیف مغلوب مس کرمان شدند حالا درصدد جبران هستند تا جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کنند، از طرفی فجر سپاسی که در رده هفدهم است به هیچ عنوان دوست ندارد مثل 2 سال قبل دوباره در بین نامزدهای سقوط قرار بگیرد. استقلال در این مسابقه آندرانیک تیموریان را همچنان در اختیار ندارد و احتمال بازی نکردن پژمان منتظری و فریدون زندی هم به‌دلیل مصدومیت و مسمومیت وجود دارد.آبی‌ها جدا از فجر سپاسی باید با زمین ناهموار ورزشگاه حافظیه هم بجنگند و بازی سختی در انتظار استقلال خواهد بود. این تیم در بازی رفت با 2 گل فجر را شکست داد و در بازی برگشت هم به کسب پیروزی فکر می‌کند.

محمود یاوری در آستانه این بازی می‌گوید:« مطمئن باشید از نقاط ضعف استقلال به بهترین نحو ممکن استفاده خواهیم کرد تا در خانه 3 امتیاز را بگیریم.» یاوری که 12 سال است استقلال را شکست نداده، در این مورد می‌گوید:«اصلا بحث طلسم و این حرف‌ها نیست و زمانی که باید استقلال را می‌بردم، بردم.»چند روزی از شکست استقلال در تهران می‌گذرد ولی پرویز مظلومی همچنان بابت رفتار عده‌ای از هواداران استقلال ناراحت است. او می‌گوید: «از بین هواداران استقلال شاید عده‌ای باشند که از مظلومی خوششان نیاید اما استقلال 20 میلیون هوادار دارد و خوشحالم این هواداران قدرشناس هستند و مثل آن 20 نفری نیستند که هدفشان تخریب است. مثلا یک بچه 20 ساله می‌گوید از تاکتیک 50 سال پیش استفاده می‌کنی. این بچه 30 سال ندیده را از کجا دیده است؟ برخی مدام می‌گویند تیمی که ستاره دارد باید بهتر بازی کند. کدام ستاره؟ بازیکنان ما یا رفتند یا مصدوم شدند.»

فتح‌الله‌زاده گفته که اگر مظلومی یک جام بیاورد در استقلال حفظ می‌شود ولی گویا سرمربی استقلال از این حرف ناراحت است و حتی از احتمال جدایی حرف می‌زند. او می‌گوید:«من برای استقلال جام آورده‌ام، 4 دربی را برده‌ایم و برای هواداران پیروزی در دربی مثل جام گرفتن است. با استقلال جام هم می‌آورم و می‌روم.»

روز سخت مس

پرسپولیس بعد از حضور دنیزلی صاحب یک برد، یک تساوی و یک شکست شده و حالا دنیزلی در ورزشگاه آزادی دنبال دومین پیروزی است. سرخ‌پوشان در حالی فردا ساعت 16:40 مقابل مس قرار می‌گیرند که تحت هر شرایطی از این بازی خانگی 3 امتیاز را می‌خواهند تا حداقل جایگاه هفتمی را از دست ندهند. پرسپولیس در بازی رفت مقابل این تیم با تساوی 2-2 متوقف شد و در بازی فردا هیچ نتیجه‌ای به غیر از برد برای شاگردان دنیزلی راضی‌کننده نخواهد بود. ضمن اینکه پرسپولیس در این دیدار بازیکن مصدومی ندارد. در طرف مقابل مس سرچشمه، قعرنشین لیگ کار سختی مقابل پرسپولیس در پیش خواهد داشت و شکست مقابل میزبان شاید قطع همکاری اصغر شرفی با مس را به همراه داشته باشد. او بعد از حضور در این تیم نتوانست مس را نجات دهد و حالا آنها اصلی‌ترین کاندیدای سقوط هستند.
شرفی در آستانه این بازی می‌گوید:«محروم و مصدوم نداریم و با روحیه خوب قدم به این دیدار می‌گذاریم. بازیکنان مس خوشحالند که مقابل پرسپولیس و دنیزلی بازی می‌کنند و می‌خواهیم بهترین نمایش خود را ارائه دهیم. او در مورد اینکه آیا می‌تواند پرسپولیس را متوقف کند می‌گوید:«فوتبال قابل پیش‌بینی نبوده و هیچ تیمی نمی‌تواند خودش را از پیش، برنده بداند.»

برنامه لیگ برتر

29 دی : تراکتورسازی - داماش ، ساعت 15:00
ملوان - شاهین ، ساعت 15:00
فجرسپاسی - استقلال، ساعت 15:00
مس کرمان - صنعت نفت ، ساعت 15:00
فولاد - ذوب‌آهن، ساعت 15:00
30 دی: سایپا - صبا، ساعت 15:00
راه‌آهن - نفت تهران، ساعت 15:00
سپاهان - شهرداری ، ساعت 15:00
پرسپولیس - مس سرچشمه
ساعت 16:40

کد خبر 157694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز